דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אזור הנוחות או אזור הנכות ? 

מאת    [ 05/02/2013 ]

מילים במאמר: 515   [ נצפה 3704 פעמים ]

 

אזור הנוחות או אזור הנכות ?

 

תת המודע שלנו מגן עלינו מפני שינוי ויחד עם זאת אם אנו רוצים בשינוי, אנחנו צריכים את שיתוף הפעולה שלו. תגובתנו הראשונית לשינוי בלתי צפוי: בריחה, מאבק או קיפאון. כדי לעשות שינוי, הדבר הראשון שאנחנו צריכים זה לרצות באמת. זה לא יעזור שמישהו אחר רוצה עברונו, שכן את העבודה בחיים יהיה עלינו ליישם. בשינוי מאוד חשוב לבדוק אם לא ייווצר נזק לאדם הרוצה בו.

 

אוקיי, אז אנחנו יודעים בוודאות שאנחנו רוצים בשינוי, באמת רוצים – מה עושים ?

 

הדבר הראשון- עלינו להבין שגם במצב שאנחנו נמצאים בו יש לנו רווח. הרווח הזה נקרא "הרווח המשני". לפעמים נדמה לי שאולי הוא אפילו רווח עיקרי ומדוע - – כי אנחנו נאחזים בו כל כך חזק ולא מרפים. הוא בעצם מאפיין עבורנו את אזור הנוחות שאני מכנה אותו "אזור הנכות". למה "אזור הנכות" - – אנחנו מכירים אותו כל טוב, שגם אם רע לנו בו, אנחנו מעדיפים להישאר במוכר שאינו משרת אותנו וזה יוצר אצלנו "נכות".

 

לדוגמא: אדם שחולה לעתים קרובות, ואיני אומרת שהוא מזייף ואינו חש ברע, אלא שהוא עושה שימוש במחלתו כדי לקבל תשומת לב ואהבה מקרוביו. הוא אינו מבין, שגם אם לא יהיה חולה, משפחתו תדאג לו ותאהב אותו. הוא אינו מבין, שאותה תשומת לב, שהוא מבקש, ניתן להשיג גם בדרך חיובית.

 

לדוגמא: אישה שמנה, מרחמת על עצמה ואוכלת דברי מתיקה ודברים שמשמינים. היא רוצה בזוגיות, אך מונעת מעצמה זוגיות ע"י השמנת יתר. בעצם הפחד מהזוגיות מניע אותה וההשמנה מגנה עליה. את עצמה כפי שהיא, היא מכירה. והיא לא יודעת איך יראה עולמה כשתהיה רזה. היא יכולה לדמיין אותו אך הפחד משתק אותה והאכילה מפצה אותה. היא לא מנסה דרך אחרת ומעדיפה להישאר במוכר "אזור הנכות".

 

הדבר השני - "צעד קטן מוביל לשינוי גדול". שינויים לא נעשים ב"בומים" או ב"זעזועים", אזי תת המודע יתנגד ואנחנו נחזור להתנהג כפי שהיינו רגילים. ההרגלים או ההתמכרויות שלנו או הדפוסים שלנו מלווים אותנו הרבה שנים ולכן, שינוי יש לעשות בהדרגה ולאפשר לו להיטמע. עלינו לשכנע את תת המודע שלנו שהכל בסדר, עלינו להוכיח לעצמנו שאנו בהצלחה. עד כה כל הזמן נכשלנו ואני מעדיפה את הפועל טעינו, שכן טעות ניתן לתקן ולהגיע לתוצאות אחרות. כעת דרך הצלחות קטנות, הוכחות במציאות, נוכל גם לשנות ולהשיג את המטרה שאנו חפצים בה כל כך.

 

אז אם אתם באמת רוצים בשינוי, מרגישים שאתם כבר במקום הזה, התחילו לאט, תנו לעצמכם להכיל את השינוי. אפשרו לדברים חדשים לקרות בחיים שלכם, שנו משהו אפילו קטנטן בדרך ההתנהלות שלכם וראו אם השגתם תוצאה אחרת, שמקובלת עליכם. אם לא הצלחתם, נסו שוב משהו אחר קטן, מעשה שונה, התנהגות אחרת, דרך פעולה שאינכם מכירים ושוב בחנו אותה במבחן המציאות וראו אם היא הובילה אתכם להצלחה.

 

הדבר השלישי - הצלחתם, הריעו לעצמכם, פרגנו לעצמכם כי מגיע לכם. זה לא משנה אם השינוי שעשיתם גדול או קטן, עצם זה שהצלחתם לשנות ולהביא תוצאות אחרות לחייכם אומר דיינו ! - אפשרו לעצמכם להיות במקום אחר, לחוות את החוויה מזווית ראיה אחרת, מי יודע מהי ההפתעה שממתינה לכם שם - העזו לצאת מההרגל, לצאת מאזור הנוחות, בטוחני שתופתעו לטובה.

     

טליה המאירי ישי   מנחה בכירה של NLP ודמיון מודרך, קו הזמן והצופן החדש מאמנת אישית מוסמכת מטעם לשכת המאמנים בישראל   מתמחה בהפרעות קשב וריכוז ומטפלת בלקויות למידה  מטפלת ברייקי 1+2 צרו קשר עוד היום או השאירו הודעה ואחזור אליכם בהקדם 


 http://www.melevellev.co.il/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב